Alla inlägg under mars 2012

Av Eva Hellberg - 28 mars 2012 11:41

Tiden vandrar vidare.... I måndags blev det mest promenader o datasökande.....fixade med presenter.....

Igår var det kalas hos Jenny o Fredrik. Jenny fyllde för ett par dagar sedan o firades av oss igår. Vi valde att ge henne en lite sen och Fredrik väldigt tidig födelsedagspresent; biljetter till Jesus Christ Superstar   och en övernattning i närheten av Göta Lejon   om de skulle få förhinder kan man ju offra sig........ verkade var en populär present :)

Hemfärden från kalaset kunde slutat illa....Strax innan bron under motorvägen - dvs nästan hemma - sprang  vildsvin över vägen. Den sista stor som ett hus   BLÄH!!!! Tycker hovslagarHåkan kan skjuta lite här..... Man vill ju inte möta dem när man går med Dolly.....

I kväll blir det Ljungsbro o bibelstudier igen. Spännande som vanligt!!

Av Eva Hellberg - 26 mars 2012 09:34

Ännu några dagar har försvunnit.....

I torsdags var jag hos Caroline   och fikade.

På kvällen var det ridning på nya favoriten Q, en väldigt snäll häst.

I fredags var det lunch på Stångs   tillsammans med Marie och Ulla. Trevligt, trevligt!!

I lördags var det ganska lugnt på dagen med "bara" lite hundpromenader. Härligt att se att våren kommit!!     

På kvällen åkte jag, Patrik och Sanna till Vadstena på Taizégudstjänst. Jättefint!!

Igår var jag i Linköping och hämtade Camilla, Fredrik och Jenny. Vi for till Mantorp   för att höra Fredrik predika. Riktigt bra ;) fast blåsarna från Lunnevad....

 På eftermiddagen var delar av familjen på födelsedagsfirande hos Henrik och Annica. Blev bl a bjudna på smarrig smörgåstårta!!

Direkt efter kalaset var det styrelsemöte i Raptown. En fullspäckad dag med andra ord.....

Av Eva Hellberg - 21 mars 2012 11:39

Igår kväll var Caroline här på middag för att sedan ta med sig sin lagade bil hem. För att få ut den ur garaget var jag tvungen att flytta min som stog mitt på garageinfarten.... den startade utan problem..... o gick precis som vanligt....

Jag är sååååå tacksam!!!

Idag blev det en tur till Ljungsbro för att delta i mässan kl 9   och det trevliga efterföljande kyrkkaffet :)

Sedan blev det en tur med Catharina, Selma och Dolly. Mötte bl a Christine, Monica o Marianne som var på uteritt - ska följa med dem någon onsdag. KUL!!!

Till kvällen blir det åter en resa till LJungsbro för lite bibelstudier. Alltid spännande!!

    


Av Eva Hellberg - 20 mars 2012 09:13

Trots bristen på både bil och dator rullar livet vidare.....

I torsdags blev det ingen ridning(trots att jag hittat en ny favortit...) utan möte i sockenrådet. Trevligt att träffa de andra som är med där, men jag vet inte om jag verkligen känner att jag gör någon nytta där.....

På fredagskvällen hämtade vi Carolines bil, som skulle hit och laga sig. Annars var fredagen den dag då den stationära datorn fungerade(inte på torsdagen...). Snällt av den så jag kunde skicka lite pengar från ridklubben(behöver dokument som finns där...)

Däremot i lördags var BÅDE min bil och datorn helt döda..... Nu har det stora extra minnet till datorn lokaliserats så vi kan se om det finns någon datalagare som åtminstone kan rädda alla kort som finns på datorn....

I söndags blev det Rolfs bil som fick fara till kyrkan(han lagade Carolines bil under tiden...)En fin mässa med ganska mycket besökare :)

Igår var det halv storm.....Dolly var inte speciellt pigg på promenader....

På kvällen var det träff i Ljungsbro med förbönsgruppen. Jättetrevligt!! Trist att vi inte är fler. Just nu är vi bara fyra stycken, fast på gårdagens möte var i stort sett alla prästerna med förutom Ingalill(som är diakon) så det var en riktigt stor grupp :)

Idag sitter jag hemma UTAN BIL.....absolut det värsta jag vet även om jag definitivt inte är ute och kör varje dag...fast just känslan av att sitta fast tycker jag inte om.....  

Av Eva Hellberg - 18 mars 2012 00:42

Vår stationära dator för numer ett eget liv - fungerar varannan dag..... känns INTE  bra!! Där finns alla kort osch viktiga dokument................ Nu måste vi hitta o ta hem det stora minnet o lagra allt på innan hela datorn kraschar......


O så har min bil lämnat in..... kan var toppen som gått....ÄKTA!!!!!


Undrar vad som händer härnäst.....


Av Eva Hellberg - 15 mars 2012 08:45

Igår blev det ännu en dag med mycket utevistelse   tillbringade även lite tid i växthuset   där det nu börjat gro lite   det gäller att inte lasta in för mycket eftersom det ska bli golv och vatten m m nu till sommaren.....

Våra promenader blir allt längre nu när det åter är lite varmare ute   upptäckte några riktigt stora myrstackar....  

 

Igår kväll  var det dags att bege sig till Ljungsbro för bibelstudier.   det var ett par veckor sedan jag var med senast för jag har varit så fökyld. Det är verkligen synd att inte fler kommer till dessa träffar då vi pratar om kommande söndags texter.      Det är verkligen så trevligt och roligt!! Det är en av de präster som ska tjänstgöra kommande söndag som leder det hela. Ganska spännande för det blir naturligtvis olika beroende på vem som har träffen. Igår Var det Henrik och vi pratade om de olika texterna inför midfastosöndagen. Bl a kom vi in på hur man kan tala så det hörs inför fem tusen personer utan att ha mikrofon, vilka sädeslag som finns i Israel, heliga tal m m. Verkligen intressant!!

 

Av Eva Hellberg - 14 mars 2012 09:03

Mer promenerande  

  allt längre turer nu när vädret är så fint :)   Dolly passar på att träna hoppningpåväg mot klätterbackarna....   

Eftersom hon INTE gillar att bli borstad fixade vi till en ny frisyr  

Lyckades hitta ett par jobb till att söka - det är bara för besvärligt när man måste registrera sig på miljarder olika sidor...... dessvärre verkar det som alla andra redan orkat med det eftersom det oftast är hundratals sökande till varje tjänst...

Utgång igen   ibland stöter man på annorlunda saker   o så hade grannen klippt lite i sin hage -  o det LUKTADE GRÄS!! känns att det är vår!

Sedan en tur till Caroline där det blev fika   och lite trädgårdsarbete det som göms i snö:    

Av Eva Hellberg - 13 mars 2012 09:34

Söker jobb...... tycks inte hjälpa....blir faktiskt irriterad över att man inte ens kan få automatiska svar på att de mottagit en ansökan från alla man skickar till - kan man ta emot ansökan via e-post borde det ju vara rätt enkelt med en autobekräftelse.....


Så går jag   lååångt... igår var ju vädret helt underbart!!   så det blev en dryg timmes promenad på förmiddagen  

 

  följt av lunch ute i solen   och faktiskt solade jag en stund också :)   på eftermiddagen var vi ute på ännu en långpromenad....  

 

  kkikade bl a på ridskolans hästar   jag var även en tur till affären och hämtade gardiner som jag beställt. Så nu har köket fräschat upp sig lite....   

  var o köpte ny matta också....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards