Alla inlägg den 31 mars 2022

Av Eva Hellberg - 31 mars 2022 00:10

o plötsligt kunde man logga in igen.... o då har såååå lång tid passerat och så mycket hänt.

   har flyttat.... har nu sex barnbarn    har gått i pension, men jobbar lite timmar med att livesända morgonbön från Aneby kyrka ett par ggr/vecka. Letar jobb för att dryga ut pensionen som inte går att leva på..

  skaffade världens finaste häst, Saeta från Skärmnäs, som jag nu avyttat för det funkar inte när man är pensionär...   hon fick finaste fölet Magdalena från Lyckebo Gård. Henne har jag sålt till bästa Boel   . Superaltiv i Svenska kyrkan i Aneby. Sitter med i kyrkofullmäktige, kyrkoråd o församlingsråd.  Trivs sååå bra här... jag flyttade hit 2017, när jag insåg att nu är det dags att röra på sig o få lite närmare till ngra barnbarn.Naturligtvis är inte allt en dans på rosor. Jag har varit hemma i såå många år och oftast bara jobbat halvtid, så pensionen går inte att leva på. Jag har under pandemin haft bästa jobbet med att livesända alla pastoratets morgonböner och högmässor. Nu när pandemin är över och med ny chef är jobbet decimerat till 2ggr/vecka vilket jag tyvärr inte kan klara mig på. Nu letar jag nytt jobb igen.... väldigt mycket svårare som pensionär... just nu har jag iaf en ridelev här i Aneby, vilket är sååå kul o värdefullt. Har skaffat höns   verkligen mysigt, på bilden Gunnar....Dessutom har jag fått ett nytt intresse; biodling... jag har blivit sååå biten     nu återstår att se hur mkt mer det blir bloggat....


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards