Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Eva Hellberg - 27 januari 2012 09:22

Efter ett tips från en av mina facebookvänner, Göran Helmersson, läste jag en magisteruppsats av Annesophie Färdigh  igår. "Hur utformas en väl fungerande kyrklig söndagsverksamhet för barn inom Svenska Kyrkan". Det lät för mig synnerligen intressant, men jag blev ganska besviken. Jag trodde det krävdes lite mer när det gällde en sådan uppsats.... Hon hade besökt tre församlingar med barnverksamhet på söndagar vid ett tillfälle per församling. På varje ställe hade hon talat med två barn och en vuxen. Känns lite märklligt att bilda sig en uppfattning av ett enda besök. Dessutom hade hon med det hon genom en telefonintervju fått veta om domkyrkoförsamlingen här i Linköping. Märkligt... och inte finns det väl någonstans kvar något som liknar den urspungliga söndagsskolan????


Annars var det promenad med Catharina och Selma igår  

Dolly tycker att det är alldeles lagom med snö och springer runt o nosar på allt  

 

går nya o gamla vägar

 

 


Igår kväll var det ridning igen. Det börjar kännas ganska kul igen!


Caroline har fått nytt jobb!! Kul -kul!! Utåt Linghem på en stor gård. Nu gäller det att hitta en vettig bostad oxå.....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards