Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Eva Hellberg - 15 februari 2012 14:06

Igår blev det LOK-stödspyssel o hundpromenader   gjorde  "Sannas fisksoppa"(så maten var klar till kvällen) o tog ännu en promenad   innan det var dags att bege sig till Carolines blivande bostad för att fortsätta att tapetsera. Nu blev det mer rivningsjobb än tapetserande igår.... Tre garderober skulle plockas bort ur vardagsrummet   och dessvärre hade de som satt dit dem använd miljontals spikar...... det blir säkert bra när(om?)det blir klart..... verkligen skönt att maten var klar när man kom hem....

I morse vaknade jag tidigt.....först körde någon snöplog på "stora vägen" - hörde jag lååångt borta. Sedan körde Nilkas här utanför oss 05.20 Nåja varför sova bort dagen.... Strax före sju var jag o Dolly ute och skottade  

Väl inne igen bestämde jag mig för att äta frukost vid datorn för att så snabbt som möjligt få klart bidragspapperen till kommunen, så att jag kanske skulle hinna till Ljungsbro på mässan..... Startar datorn och DÅ GÅR DET INTE ATT KOMMA IN PÅ MAILEN!!!! FÅR TOTAL PANIK!!!!! Dels behövde jag underlag som Mats R mailat och del har jag koder där som jag måste ha för att logga in på sidan där man skickar till statligt bidrag. SISTA DAG IDAG!!!!! TUrsamt nog är Mats R ALLTID inne på facebook(konstigt jobb han har...), så jag fixade mig en extra mail o kontaktade honom via fb. Pulsen låg säkert på 250 så jag beslöt mig för att åka till Ljungsbro på mässan för att lugna mina stackars nerver..... Trots att framkomligheten var lite bristfällig här o var kom jag i tid :) Härligt med mässa o efterföljande fika!! Sedan tog jag mig hem på snöiga vägar     väl hemma blev en tur med Dolly    vi träffade Catharina och Selma - alltid trevligt med sällskap!!  

Därefter igång med datorn igen - nu fungerade mailen igen.....lyckades få färdigt papperen och åkte till Mats jobb för att få en påskrift innan jag lämnade in allt på kommunen...SUCK!!

På hemvägen åkte jag förbi Shell/Seven i Valla    för att tvätta bilen

 VÄLBEHÖVLIGT!!!

I kväll blir det en ny tur till Ljungsbro för lite bibelstudier   

Ovido - Quiz & Flashcards