Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Eva Hellberg - 27 februari 2012 10:04

         I fredags var det dags att fara till Reftele och hämta återstoden av Carolines bohag.

Jag inledde dagen med en långpromenad med Dolly   vi tog en tur till "klätterbackarna " där jag inte varit på flera år(en spöknatt med ungdomssektionen...)    Dolly tyckte det var kul med nyt ställe att springa på....   Sedan hämtade jag Patrik, som skulle med och bära, och hämtade ett släp hos Henrik på macken o for till Reftele. Lyckades faktiskt backa in själv....   Vi lyckades,med hjälp av Caroline, fylla hela släpet innan Rolf och Fredrik dök upp med lastbilen. Lastande fortsatte hela kvällen. Vi avslutade med mat o lite TV-tittande   På lördagsmorgonen lastade vi in det sista och for sedan iväg med allt      

    mot Linghem. Vi stannade på en Statoilmack i Gränna och gjorde lite reklam för Shell...   väl framme lastades allt ur. Camilla hade varit snäll och tapetserat vidare alldeles själv på dagen så att även sovrummet nästan var klart   det allra sista fixade jag o Rolf under lördagseftermiddagen. Henrik och Annica dök också upp o hjälpte till. Tur var det med tanke på att trappan är ganska smal   och Caroline har en skänk som väger bly o skulle upp i gästrummet...     med hjälp av alla tre killarna kom den på plats. Annars blev det inte mycket monterat innan vi alla for hem o sov   Igår var jag och Rolf där ett tag igen och hjälpte till med diverse montering   Caroline o jag var ute med hundarna o kikade på omgivningen   Härligt väder att vara ute i!! Även om det blåste lite...

Lite fika   i köket och lite mer montering innan vi for hem igen Nu börjar det se ut som ett hem i alla fall :)

Inga problem att somna efter dess intensiva dagar!!!

Ovido - Quiz & Flashcards