Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Eva Hellberg - 22 februari 2012 09:23

Oj, oj, nu känner jag mig lite mör efter synnerligen intensiva dagar......

I fredags blev det en tur med Dolly   innan jag lastade in henne i bilen för avfärd mot Patrik och Sanna där hon skulle tillbringa fredag och lördag medan jag, Rolf och Camilla for till Caroline för att köra första flyttlasset från Reftele till Linghem. På väg till Patrik passerade jag Fredriks och Jennys lägenhet för att utfodra katterna  

Sedan for vi till Caroline där vi starade med att skotta   för att kunna backa in släpet   Vi fyllde hela släpan redan på fredagseftermiddagen/kvällen så jag, Caroline o Camilla for till Ullared tidigt tidigt på lördagsmorgonen   Kommer man vid sju en lördag när det öppnar är det ingen kö.....Vi hittade förstås lite nödvändiga saker...  

Därefter for vi till Carolines blivande bostad i Linghem för att lasta av   trots att vi inte kört hälften av sakerna känns det ganska fullt i huset........

På lördagskvällen blev det middag hos oss med Caroline, Camilla, Patrik o Sanna. (Patrik o Sanna ska till Teneriffa i oktober för att jobba i Svenska Kyrkans café ett halvår!! Snacka om flyt!!) Efter middagen kontrollerades en garderob...  

I söndags hade jag besök utanför köksfönstret   när jag fixade frukost..... sedan blev det en tur till Vreta o mässan där   Fastlagssöndagen med text om Bartimaios.... jag lämnade palmbladen som jag fick förra året så det kan eldas upp inför askonsdagsmässan. Efter kyrkan for jag till Carolines nya hem där det var full fart på tapetsering och uppackning.   

Måndagen inledde vi med en hundpromenad i det vackra vädret   innan vi for till Linghem för att fortsätta med inredandet. Jag och Camilla tapetserade i sovrummet   medan Rolf och Caroline byggde vägg   i vardagsrummet. Till lunch blev det räkmackor från Tannefors Hembageri. De är helt klart bäst!!   I går blev det först en tur med hundarna   innan jag och Caroline for till Rusta för inköp av bl a mer tapetklister. Sedan höll vi på mesd diverse småplock i huset  

innan vi tog ännu en promenad   med hundarna innan Caroline for tillbaka till Reftele för de tre sista arbetsdagarna där. Jag o Rolf var i Linghem och spacklade och målade lite på kvällen......

Känner mig ganska sliten.... Idag ska jag inte göra mycket förutom att gå på Askonsdagsmässan i Vreta....

Ovido - Quiz & Flashcards