Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Askonsdag

Av Eva Hellberg - 23 februari 2012 08:23

   Igår blev det inte mycket gjort...... skönt att ta det lite lugnt ibland ;)

Kunde kanske önska lite bättre väder - ganska kladdigt här ocdh var...  

  med tanke på att det såg ut som all snö var borta så tog jag skor   fungerar jättebra även om det är lite blött eftersom de är vattentäta...... fast efter en stund var underlaget ett annat....   nåja, Dolly tycker bättre om snö än om lera...  

sedan blev det lite brödbakning  

tog fram minidrivhus o fröer för att se vad som ska planteras    

 

lite fler promenader  

 och ett besök i växthuset  

innan det var dags att fara till Vreta      för att delta i Askonsdagsmässan. Inga fler semlor nu inte - o jag som inte ätit någon.... Mässan är en av mina "favoriter" under kyrkoåret och ger en speciell upplevelse!  


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Eva Hellberg - 31 mars 2022 00:10

o plötsligt kunde man logga in igen.... o då har såååå lång tid passerat och så mycket hänt.    har flyttat.... har nu sex barnbarn    har gått i pension, men jobbar lite timmar med att livesända morgonbön från Aneby kyrka ett par ggr/vecka. Letar ...

Av Eva Hellberg - 26 april 2012 08:24

Igår var det en hel del att pyssla med.....förutom de sedvanliga hundpromenaderna :)   Träffade Mats på Danske bank för att flytta lite av klubbens pengar till Swedbank, som just nu är den som jag kommer åt. Eftersom jag tillfälligtvis åter sköte...

Av Eva Hellberg - 25 april 2012 10:45

Häromdagen "talade" jag med Lena E på fb. Länge sedan vi sågs!! Igår gick jag en längre sväng med Dolly,    förbi platser från förr.... t ex Grindstugan där Lena bodde   o hagen där "Larse" o Afrodite föddes   o hagen där ridskolehästarna gick... ...

Av Eva Hellberg - 23 april 2012 09:39


I fredags hade jag lektion i Solla för Felice o Felicia. Verkligen skönt att vara i ett ridhus när vädret inte känns bäst....De var verkligen så duktiga!! Vi bokad nästa fredag igen och det ska bli kul!! Träffade Cissi Krumlinde i ridhuset, kul att s...

Av Eva Hellberg - 20 april 2012 08:26

Inte riktigt förtjust i vädret.....trodde värmen skulle komma någon gång... vilket den säkert gör, men varför måste det snöa???? "Mina" fåglar gillar inte det...  tur att det ligger en massa solrosfrön på marken - hoppas de äter upp alla så jag slip...

Ovido - Quiz & Flashcards